Тема. Доба. Година. Хвилина. Секунда. Визначення часу за годинником. Задачі на дворазове збільшення (зменшення) числа в кілька разів (№165-172)
Мета. Формувати в учнів уявлення про одиниці вимірювання часу: добу, годину, хвилину, секунду та про співвідношення між ними. Розв'язувати задачі на дворазове збільшення (зменшення) числа у кілька разів.
Обладнання. Модель годинника, математичні віяла, слайд-презентація «Вчимося визначати час за годинником», мультимедіа проектор.
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання.
1. Пояснити, як перевірили, чи правильно обчислено значення виразу (завдання 163).
2. Завдання164. За допомогою віял показати результати обчислень: 0, 30, 36,60,78,6.
3. Перевірити засвоєння учнями таблиці множення числа 6.
II. Розумова розминка.
1. - Порівняйте ряди чисел і знайдіть серед них ряд, складений за іншою закономірністю, ніж решта.
22
|
25
|
28
|
31
|
34
|
21
|
24
|
27
|
30
|
33
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
(У першому і другому рядах кожне наступне число більше від попереднього на З, а в третьому ряду — на 1.)
• На свій день народження Пончик запросив сімох коротунчиків. На скільки частин було розрізано пиріг, якщо кожний гість з'їв по одному шматочку, а Пончик з'їв стільки шматків, скільки всі гості разом? (На 14 частин.)
• У Розкидайка під ліжком є 6 різних пар черевиків. Скільки черевиків йому треба дістати, щоб підібрати пару, якщо йому не поталанить? (7 черевиків. Наприклад, якщо перші 6 черевиків—ліві.)
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1. Усне опитування учнів.
Повторення таблиці множення числа 6 за картками.
2. Обчислити.
50 -6-7; (41 -37) • 8.
3. Назвати відповіді прикладів.
12 + 15-5 12 + 15:5 30-6 + 3 30-6-3
20 - 10 : 5 (20 - 10): 5 6-4:3 6:3-4
4. Робота за картками (за варіантами)
Картка № 1
1) 6-6-36 88 + 62
2) Мама засушила 27 білих грибів. Третину грибів вона поклала до юшки. Скільки грибів поклала мама до юшки?
Картка № 2
1) 6-8 + 32 6-7-5-8
2) Бабуся почистила 18 морквин. Шосту частину цієї кількості вона поклала у борщ, а решту використала на виготовлення морквяної бабки. Скільки морквин бабуся поклала у морквяну бабку?
Перевірка — взаємоперевірка у парах.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Відгадати загадки.
· Росте дуб, у нього 12 гілок, на кожній гілці — 4 гнізда, в кожному
гнізді — 7 пташенят. Що це таке?
· Не їсть, не п'є, а ходить і б'є. Що це таке?
2. Ознайомлення учнів з годинником. Перегляд слайд-презентації.
3. Практична робота з годинником.
- Записати, котру годину показує кожен годинник (№ 167).
- Показати на годиннику 1 год 20 хв; 5 год дня; 20 год вечора.
Фізкультхвилинка.
4. Бесіда з учнями «Для чого людині потрібний годинник?»
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Усне виконання (з роботою на макеті годинника) завдання № 168.
2. Самостійна робота: приклади № 169.
—Скільки виразів ви виписали? (Три.) Назвіть результати обчислень. (32,20,0.)
VI. Задачі на дворазове збільшення (зменшення) числа у кілька разів.
1. Колективна робота над задачею 170.
- Чому дорівнює перше число? (5.)
- Друге число? (Невідоме. Але сказано, що воно у 6разів більше від першого.)
- Про що можна дізнатися з цих числових даних? (Чому дорівнює друге число.)
- Як про це дізнатися? (Треба: 3 6 = 18.)
- Чому дорівнює третє число? (Воно також невідоме, але сказано, що у 2рази менше від другого.)
- Як дізнатися, чому дорівнює друге число? (Треба: 18 : 2 = 9.)
Учні записують розв'язання задачі окремими діями, після того складають вираз: 3-6:2.
2. Складання і розв'язування аналогічної задачі за коротким записом.
Дану задачу учні розв'язують самостійно. Перевірка:
- Про що дізналися в першій дії? (Скільки кілограмів петрушки купили.)
- Чому 32 ділили на 4? (Тому що петрушки купили у 4 рази менше, ніж: моркви.)
- Про що дізналися у другій дії? (Скільки кілограмів цибулі купили.)
- Чому 8 множили на 3? (Тому що цибулі купили у 3рази більше, ніж петрушки.)
VІІ. Домашнє завдання.
Розв'язати задачу 171.
Завдання 172.
VI. Підсумок уроку.
- Що нового дізналися на уроці?
- Чого навчились?
- Погляньте на класний годинник і скажіть, котра зараз година.
- Скільки хвилин залишилося до закінчення уроку?
|