Тема: письмове віднімання трицифрових чисел з переходом через розряд.
Мета:опрацювати прийом письмового віднімання трицифрових чисел з
переходом через розряд; удосконалювати обчислювальні навички,
вміння вичленовувати відомі і невідомі величини при розв'язуванні
складених задач; розвивати творче мислення, навички самоконтро-
лю, взаємоконтролю; виховувати працьовитість.
Обладнання: таблиця для усних обчислень, наочний та роздатковий матеріал,
картки чисел, .Богданович М.В. Математика; підручник для 3 класу – К.: Освіта, 2003.,зірочки,
Тип уроку: урок засвоєння знань та формування вмінь та навичок
Очікувані результати:
Після уроку учні зможуть:
ü письмового додавати і віднімати числа коли є переходи через розряд;
ü складати обернені задачі;
ü логічно мислити;
Зміст уроку
І. Організація класу
- Діти, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось і подаруємо їм свої щирі усмішки. (Вітаються, повернувшись до присутніх).
Всі сідайте тихо, діти,
домовляємося не шуміти,
руку гарно підіймати,
на уроці не дрімати,
а знання мерщій хапати.
То ж гаразд, часу не гаєм
і урок вже починаємо.
- Видатні люди, древні мудреці у різних країнах і в різні часи говорили :
«Немає без значного працелюбства ні талантів, ні геніїв».(Менделєєв)
«Велика праця – без неї ніщо в житті не дістається». (Горацій)
Отже, нехай помічниками на уроці будуть :
- велике працелюбство
- наполегливість
- творчість
- уява
- пошук
- увага
II. Актуалізація опорних знань учнів
1. Перевірка домашнього завдання.
№ 704 - взаємоперевірка прикладів.
№705 - показати на кресленні на дошці поділ чотирикутника на п'ятикутник і трикутник.
2. Усні обчислення.
1) Обчислити приклади на «листах» й покласти їх до скриньок.
3. Каліграфічна хвилинка.
Зошит швидко розкривайте,
Ручку правильно тримайте,
За осанкою всі стежте,
З чистотою всі дружіть,
На « відмінно» напишіть.
- Запишіть шість чисел, щоб кожне наступне було на 6 більше від попереднього. (6,12,18,24,30,36)
--Що ви знаєте про число 36?(парне, ділиться на 3, складається з 3 десятків і 6 одиниць, сусід чисел 35 і 37).
- Математичний диктант (за вправою № 706). Перевірка — за записом на дошці.
- Завдання для опитування.
1)Робота на дошці (фронтальна)
• Обчислити з коментуванням: 456 + 282; 654 + 139.
• Змішали 2 кг печива: 1 кг печива, по 9 грн за кілограм, і 1 кг печива, по 6 грн. Яка вартість суміші?
• Сторони трикутника дорівнюють 25 см, 29 см і 34 см. На скільки сума двох менших сторін більша від суми третьої сторони?
2) Самостійна робота
- Самостійно обчислити приклади, записуючи їх стовпчиком з наступною самоперевіркою. (Самоперевірка здійснюється з листівочок-валентинок, подарованих учителем дітям в честь свята)
562 + 329 144 + 473 560 + 380
576 + 68 508-338 900-60
III. Оголошення теми уроку і очікуваних результатів.
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Пояснення алгоритму віднімання за вправою № 708.
2. Первинне закріплення знань.
Коментоване та самостійне розв’язування прикладів № 707 (перший стовпчик — колективно, другий і третій — самостійно за варіантами). Перевірка — взаємоперевірка.
3. Фізкультхвилинка
Раз! Два! Час вставати:
Будемовідпочивати.
Три! Чотири! Присідаймо,
Швидко втому проганяймо.
П’ять! Шість! Засміялись,
Кілька раз понахилялись.
Зайчик сонячний до нас
Завітав у вільний час.
Будем бігати, стрибати
Щоб нам зайчика спіймати!
Сім! Вісім! Відпочили
Й за навчання тихо сіли
4. Творча робота над задачею.
Добирання запитання до умови задачі № 710.
- Розв’язування задачі №711.
Читання задачі. Складання короткого запису.
— Про що запитується в задачі?
— Чи можна одразу відповісти на це запитання? Що треба знати, щоб дізнатись, скільки кущів їм залишилось посадити?
— Чи можемо дізнатися, скільки кущів посадили мати й донька разом?
— Чи можемо дізнатись, скільки кущів посадила Оленка?
Скласти план розв’язування задачі.
1. Скільки кущів посадила Оленка?
2. Скільки кущів посадили мама з Оленкою разом?
3. Скільки кущів залишилось посадити?
Розв’язання записати самостійно.
Перевірка — фронтально.
IV. Підсумок уроку
— Поясніть спосіб обчислення за прикладами: 872 - 248, 519 - 163.
- Чого навчились під час уроку?(Технологія «Продовж речення»)
- Чи досягли ви особисто очікуваних результатів?
- Чому ви так вважаєте?
- Що б могло бути організовано краще? Корисніше?
V. Домашнє завдання
№ 712,713.
Додаткове завдання: змінити запитання задачі 713 так, щоб вона розв’язувалась додаванням.
|