Вівторок, 26.11.2024, 07:31Головна | Реєстрація | Вхід

Вхід на сайт

Пошук

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 11

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Каталог файлів
Головна » Файли » Скарбничка вчителя » Робота з батьками

Батьківські збори
19.05.2016, 23:50

Тема. Розвиток пізнавальних та творчих здібностей дитини..

Мета: поповнити знання про роль сім’ї в розвитку розумових здібностей дитини; надати рекомендації для стимулювання творчої активності дітей; обговорити  питання створення  найсприятливіших умов для розкриття інтелектуально-творчого потенціалу дитини, для самореалізації особистості  учня; забезпечення високої якості навчання; максимальний розвиток особистості дитини з високим рівнем здібностей в одній чи кількох сферах; допомогти батькам розвивати творчі починання у своїх дітей.

Завдання зборів:

  • Організація навчально-виховного процесу, спрямованого на розвиток здібностей та обдаровань учнів.
  • Створення умов для творчого й духовного зростання особистості.
  • Розвиток інтелектуального потенціалу учнів.
  • Розробка та впровадження прогресивних технологій навчання, які відповідають меті розвитку дитячої обдарованості.

Очікувані результати:

  • підвищення відповідальності батьків за розвиток інтелекту, творчих здібностей дітей і їх виховання;
  • сприяння нормалізації стосунків у сім’ї дорослих з дітьми;
  • стимулювання батьків до самоосвіти, самовиховання.

Матеріально-технічне забезпечення: мультимедійна презентація, фрагменти документального фільму «Планета мавп. Куди зникають розумні діти?», анкета для батьків, газета для експерименту «Полічи фотографії»,

Зміст роботи

І. Привітання батьків. Представлення гостей. Повідомлення теми батьківських зборів. 

Слайд 1.

Слайд 2.

Талант в дитині кожній, як зернятко,

Знайдіть його і дайте прорости.

Дар той у неї від матусі й татка,

А ми вже мусимо його знайти!

 

Він колосом могутнім в простір злине,

Порадує усіх і збагатить.

Або ж ще при корінні згине

І згуби тої вам вже не простить...

 

Знайдіть його і людям подаруйте,

Допоможіть пробитися на світ.

Усіх отим талантом зачаруйте

Сьогодні, завтра, через сотню літ...

 

Експеримент «Полічи фотографії».

  • Для початку давайте з вами пограємо - проведемо невеличкий експеримент. Ви отримаєте газету, у якій є певна кількість картинок, схем, статтей, фотографій. Завдання: за визначену кількість часу порахувати, скільки фотографій вміщує ця газета. Проте результати цього експерименту ви дізнаєтесь трохи згодом.

Вступне слово вчителя.

На минулих батьківських зборах я давала вам домашнє завдання – переглянути документальний фільм «Планета мавп. Куди зникають розумні діти?». Пропоную вам обговорити побачене і  в процесі обговорення  розгадати таємницю українського прислів’я «Чому ми бідні? Бо дурні. Чому дурні? Бо бідні». Чи так це? В чому першопричина усіх бід українців  - в бідності чи дурості?

Нагадаю, що у фільмі було досліджено рівень інтелектуального розвитку українців.  Для тестів респондентів програми був використаний стандартний тест Айзенка з 40 питань, розрахований на 30 хвилин.

Слайд 3.  

 

Тест оцінюється за шкалою від 1 до 150 балів, де значення нижче 70 вказує на розумову відсталість, а більше 150 - на інтелектуальну обдарованість. Стандартне співвідношення кількості людей з нормально розвиненим інтелектом, а також із занадто високим або дуже, низьким має бути - 90% - 5% - 5% відповідно.

Щоб з чимось порівняти результати тестування українців, автори проекту «Планета мавп. Куди зникають розумні діти? » помістили на шкалу вимірювання ще одного персонажа - надзвичайно розумну горилу Коко з Центру вивчення приматів в Американському штаті Каліфорнія, коефіцієнт IQ якої досягає 95.

Крім того, отримані дані щодо рівня інтелектуального розвитку наших співвітчизників порівнювали з даними дослідження британських учених  Ванханена і  Лінна 2002 року, де зіставлені дані щодо середнього IQ 81 країни. Лідирує в цьому списку Гонконг з відміткою в 107 балів, на другому місці опинилася Південна Корея - 106, а на третьому Японія - 105. Внизу розташувався ряд африканських країн з позначками  66-75.

В результаті масштабного дослідження (було протестовано понад 1200 осіб) вчені з'ясували, що частка людей з коефіцієнтом IQ нижчим ніж у горили  - 18 %, а  це – кожен п’ятий житель України . Однак, середній рівень IQ українців є дуже високим - 106 пунктів -  ми займаємо перше місце в Європі і друге у світі - після Гонконгу.  При цьому обдарованих людей в Україні - 8%, тоді як середній показник у світі - всього 5%.

Слайд 4.  

 

А ще Україна займає 32 місце в рейтингу за індексом освіти, але за рівнем щастя ми знаходимося на 100-му місці з 150 можливих. Що ж нам, таким розумним, заважає бути щасливими?

Головна причина бід українців, згідно висновків творців проекту «Планета мавп. Куди зникають розумні діти?» полягає в тому, що ми не прагнемо розкривати свій потенціал і звикли задовольнятися малим.

За словами експерта фільму Наталії Стефаненко, нам потрібно навчитися ставити перед собою чіткі завдання і досягати їх. «Українці можуть більше, ніж вони думають. Вони часто беруть мінімальну планку і через це не реалізуються повноцінно », - пояснила етнопсихолог.

Більш того, перешкодою на шляху до українського щастя  стоїть відсутність віри в себе. Результати ряду важливих експериментів, які були показані глядачам доводять, що в багатьох сім'ях все спрямовано на те, щоб діти були слухняними. При цьому розвиток таких дітей часто відбувається за рахунок придушення творчого та емоційного потенціалу, бажання пізнавати нове і допомагати оточуючим - саме того, що відрізняє людину від мавпи. Тому українські батьки, самі того не помічаючи, масово виховують мавп.

Але вихід є. Експерти документального фільму радять розвивати в дитині інтерес до життя. Потрібно частіше показувати їй свою любов, поважати її думку, бажання і смаки. «Дитина нікому нічого не винна. Встановіть чіткі правила, але будьте обережні з заборонами. Дитині не можна забороняти того, що є для неї природним. Дитина повинна пізнавати світ так, як сама того хоче. Тоді вона зможе самостійно планувати своє життя і вже точно не упустить тих можливостей, які будуть з'являтися в її долі », - радить психолог програми « Планета мавп. Куди зникають розумні діти? »Світлана Ройз.

 

 

Багато батьків прагнуть навчити дитину розмовляти, читати, писати раніше за інших. Але до чого може призвести гонитва за статусом найрозумнішої дитини ?

Згадай своє дитинство і порівняй його з дитинством сучасних дітей. Ми скаржимося на те, що наші діти зранку до вечора сидять перед моніторами, що вони не випускають з рук телефони, що прості дитячі радощі, такі як ігри з друзями  у дворі, їм чужі. Але хіба не ми підштовхнули їх до цього?

Нам хочеться, щоб наші діти були розумними, ми боїмося, що вони будуть гірше інших дітей. Ми намагаємося дати їм якомога більше, не розуміючи, як багато ми забираємо у них. Так що ж ми робимо не так?

 

Перегляд фрагменту фільму (з 21 хвилини  по 25 хвилину, з 39 хв до47 хв)

(Зміст відео сюжету. 

"Цікаво, що наші батьки намагаються віддати дитину раніше в школу. А в західному світі в цей же час приймаються рішення, законодавчо на рівні уряду, віддавати дітей до школи пізніше, щоб дати мозку дитини можливість" визріти ", - розповідає член Європейської професійної психотерапевтичної ліги Світлана Ройз, - Якщо ми подивимося на розвиток дитини і взагалі все, що стосується дитини, то звернемо увагу, що ми завжди рухаємося в двох векторах і схильні двом рушійним силам: перша сила - це любов і спокій, а друга сила - це страх ".

За словами психолога, через почуття страху і в гонитві за володінням статусу "батьків найрозумнішого дитини" ці батьки все частіше калічать своїх дітей. "А який тут може бути страх? Страх чогось недодати, страх щось втратити, страх нашкодити або страх вчинити з дитиною так, як колись наші батьки вчинили з нами. Ці дії не дають нам можливості побачити справжнього, справжніх потреб дитини, тому що ми дивимося через свій фільтр. А якщо ми дивимося через свій фільтр, то ми випускаємо, що потрібно для самої дитини. ​​І, як правило, коли батьки торпедують інтелектуальний розвиток дитини, це завжди йде на шкоду її емоційному та творчому розвитку ", - говорить психолог.

До шести років стоїть завдання розвинути у дитини її праву півкулю мозку. Саме права півкуля пізнає світ.

"Тільки після шести років в мозку дитини починають нормально засвоюватися цифри, букви і все тому подібне. І якщо ми до шести років гвалтуємо праву півкулю мозку ... От уяви, працює права півкуля мозку і вся логічна та інтелектуальна інформація, яку батьки намагаються засунути в дитину до цього віку, йде не в ліву півкулю, де повинна бути логіка і всі конкретні знання, а записується в праву, на шкоду тому, що там має бути щось творче і емоційне. Дитина при цьому стає юним вундеркіндом на радість бабусям і дідусям. Так , вона може говорити складнопідрядними реченнями, може брати участь у різних конкурсах, але при цьому така дитина багато хворіє, вона лякає відчуттям дорослості і від неї не йде відчуття радісності. А потім, коли їй виповнюється сорок років, вона іде на курси «Відкрий в собі художника» , тому що почуття голоду, чогось недоданого до правої півкулі буде супроводжувати людину все життя. Втім, деякі люди можуть до кінця життя не усвідомити, чому ж вони відчувають себе нещасними ", - підсумовує експерт.)

 

  • Вчені дослідили, що успіху в житті сприяють не стільки інтелектуальні здібності, а уміння ставити ціль і досягати її, опираючись спокусі. Велику роль відіграє і підсвідомість , яка підказує людині правильний шлях. Проте саме на підсвідомість українці звертають увагу найменше.

 

Підсумок експерименту.  

  • Повернемось до нашого експерименту. Кожен із вас нарахував певну кількість фотографій у газеті, при чому ця кількість у всіх різна. Я пропоную вам зараз відкрити сторінку 4 і відразу сказати, скільки фотографій у газеті?

Слайд 5.

 Ніхто із вас не помітив великої підказки – заголовка  «Хватить лічити. У цій газеті  32 фотографії». Ви пропустили те, що було важливим. Хоча підсвідомість декому підказувала, що десь має бути пастка чи підказка.

Ось так талант чи геніальність  ми теж інколи не помічаємо.

 

Розкриття поняття «обдарованість».

Поняттями „обдаровані учні”, „видатні діти”, як правило, позначають учнів із надзвичайно раннім розумовим розвитком, з яскравим проявом розумових здібностей, з ознаками сприятливих передумов для розвитку наукового таланту. Проте, оскільки йдеться про дітей, усі ці властивості характеризуються певною умовністю: виявлені особливості можуть не отримати очікуваного розвитку, залишитися нереалізованими. Разом з тим здібності інших дітей, які сьогодні перебувають у прихованому стані, можуть згодом проявитися і заявити про себе, спростовуючи негативний прогноз, якщо його було зроблено. Саме тому великого значення набуває науково-педагогічне розв’язання проблеми виявлення та розвитку схильностей, здібностей та обдарувань підростаючого покоління.

Слайд 6.

 

Критерії, за якими можна визначити обдарованість дитини:

Слайд 7.

Обдарованими можна вважати дітей, якщо вони:

1)    часто „перескакують” через послідовні етапи свого розвитку;

2)    у них чудова пам’ять, яка базується на ранньому мовленні;

3)    рано починають класифікувати і категорувати інформацію, що надходить до них.

4)    із задоволенням віддаються колекціонуванню. При цьому їхня мета – не приведення колекції в ідеальний і досить постійний порядок, а реорганізація, систематизація її на нових підставах.

5)    мають великий словниковий запас, із задоволенням читають словники та енциклопедії, придумують нові слова і поняття.

6)    можуть займатись кількома справами відразу, наприклад, стежити за двома чи більше подіями, що відбуваються навколо них.

7)    дуже допитливі, активно досліджують навколишній світ, і не терплять будь-яких обмежень своїх досліджень.

8)    у ранньому віці здатні простежувати причинно-наслідкові зв’язки, робити правильні висновки.

9)    можуть тривалий час концентрувати увагу на одній справі, вони буквально „занурюються” в своє заняття, якщо воно їм цікаве.

10)     мають сильно розвинуте почуття гумору.

11)     постійно намагаються вирішити проблеми, які їм поки що не під силу.

12)     відзначаються різноманітністю інтересів, що породжують схильність починати кілька справ одночасно.

13)     часто роздратовують ровесників звичкою поправляти інших і вважають себе такими, що завжди мають рацію.

14)     їм бракує емоційного балансу, вони часто нетерпеливі та поривчасті.

 

Слайд 8.

 

 

 

 

Анкета для батьків «Визначення здібностей дитини»

   За допомогою цієї анкети, що містить дослідження різних спеціальних здібностей, ви можете з’ясувати, якими з них володіє ваша дитина. Нижче перелічені вісім галузей, у яких дитина може виявити свої таланти, і подано їхні характеристики.

   Як користуватися анкетою?

   1. Уважно прочитайте запитання.

   2. Дайте оцінку кожній з якостей у балах (за 5 –бальною системою):

     • 5 балів-така якість сильно виражена у вашої дитини;

     • 4 бали-виражена вище середнього;

     • 3 бали-виражена посередньо;

     • 2 бали-слабо виражена;

     • 1 бал-зовсім не виражена.

   3. Підсумуйте бали за всіма якостями в межах кожної з галузей. Загальну кількість набраних балів у межах кожної галузі розділіть на кількість запитань у цій галузі.

   4. Спробуйте скласти графічне зображення здібностей вашої дитини. Для цього на горизонтальній осі позначте вісім галузей здібностей, на вертикальній-відзначте одержаний для кожної з них середній бал. Ви отримаєте ламану лінію –профіль здібностей вашої дитини.

   Ця анкета-своєрідна опорна схема для спостережень за дитиною. Запропоновані характеристики здібностей допоможуть вам проаналізувати її поведінку, розумовий і фізичний розвиток. Звісно, анкета не вичерпує всіх особливостей поведінки дитини, тому в разі потреби додайте власні характеристики її здібностей.

Здібності до заняття науковою діяльністю.

 1. Висловлює думки точно ( в усній або письмовій формі).

 2. Читає книги, науково-популярні видання, дещо випереджаючи своїх однолітків.

3. Здатна розуміти абстрактні поняття, установлювати взаємозв’язки, узагальнювати.

4. Володіє сенсомоторною координацією (чудово фіксує те, що бачить, і чітко записує те, що чує).

5. Після уроків полюбляє читати науково-популярні журнали та книги.

6. Не сумує, якщо проект чи нова ідея не підтримані вчителями, батьками або якщо її експеримент не вдався.

7. Намагається з’ясувати причини й сенс подій.

8. Проводить багато часу над створенням власних « проектів»: конструювання, побудовою, збиранням.

9. Любить обговорювати наукові події, винаходи, часто замислюється над цим.

10. Пластична й відкрита до всього нового, не зациклюється на старому.

11. Любить випробовувати нові способи розв’язання життєвих проблем, не використовує вже випробовувані варіанти, не боїться нових спроб, завжди перевіряє нові ідеї та може від них відмовитися лише після експериментальної перевірки.

 Разом: ______________________

Музичні здібності.

1. Дуже швидко й легко відтворює ритм і мелодії, завжди вслухається в них.

2. Добре співає.

3. У гру на інструменті, в пісню або танець вкладає багато енергії та відчуттів.

4. Любить музичні записи. Прагне піти на концерт або туди, де можна послухати музику.

5. У співі або музиці передає відчуття, свій стан.

6. Вигадує оригінальні, власні мелодії.

7. Добре грає на якому-небудь інструменті.

Разом: ____________________

Технічні здібності.

 1. Добре виконує завдання з ручної праці.

2. Цікавиться механізмами й машинами.

3. Захоплюється конструюванням машин, приладів, авіамоделей, поїздів, радіоприймачів.

4. Може легко полагодити зіпсовані прилади, використовувати старі деталі для створення нових виробів, іграшок, приладів.

5. Знається на «примхах» механізмів, любить загадкові поломки й запитання на «пошук».

6. Любить малювати креслення та ескізи механізмів.

7. Читає журнали й статті про створення нових машин і механізмів.

Разом: __________________________

Літературна обдарованість.

1. Може легко скласти оповідання, починаючи із зачину й завершаючи розв’язання будь –якого конфлікту.

2. Доповнює чимось новим і незвичайним, коли розповідає про знайоме та відоме всім.

3. Дотримується лише найнеобхідніших деталей у розповідях про події, усе неістотне відкидає, залишаючи найголовніше та найхарактерніше.

4. Розповідаючи про щось, уміє дотримуватися обраного сюжету, не втрачає головну думку. 5. Обирає у своїх розповідях такі слова, що добре передають емоційний стан героїв, їхні почуття.

6. Уміє передавати деталі, що важливі для розуміння под

ії, і водночас дотримується основної лінії подій, про які любить розповідати.

7. Любить писати оповідання та вірші.

8. Змальовує в оповіданнях своїх героїв «живими», передає їхні почуття, настрій, характер.

Разом: ________________________

Артистичні здібності.

1. Легко перевтілюється з іншого персонажа, людину тощо.

2. Розуміє і добре змальовує конфлікт, коли має можливість розіграти певну драматичну ситуацію.

3. Передає почуття мімікою, жестами, рухами.

4. Прагне викликати емоційні реакції ф інших людях, коли про щось із захватом розповідає.

5. Легко передає почуття та емоційні переживання.

6. Змінює тональність і тембр голосу, коли змальовує іншу людину.

7. Цікавиться акторською грою.

Разом: ________________________

Здібності до спорту.

1. Енергійна й справляє враження дитини, яка потребує великого обсягу фізичних рухів, щоб почуватися щасливою.

2. Любить брати участь у спортивних іграх або змаганнях.

3. Постійно досягає успіху в якому –небудь виді спорту.

4. Бігає найшвидше в класі.

5. Краще за інших координована в рухах, рухається легко та граційно.

6. Любить ходити в походи, грати на відкритих спортивних майданчиках.

7. Уважає за краще проводити вільний час, граючи в хокей, теніс, футбол тощо.

Разом: ____________________________

Інтелектуальні здібності

1. На заняттях усе легко й швидко схоплює.

2. Має відчуття здорового глузду й використовує знання в практичних повсякденних ситуаціях.

3. Добре й зрозуміло міркує, не плутається в думках.

4. Відчуває зв’язок між однією подією та іншою, між причиною і наслідком.

5. Добре розуміє недомовлене, здогадується про те, що часто прямо не висловлює дорослий, але має на увазі.

6. Установлює причини вчинків інших людей, мотиви їхньої поведінки.

7. Швидко запам’ятовує почуте або прочитане без спеціального заучування, не витрачає багато часу на повторення того, що потрібно запам’ятати.

8. Знає багато про проблеми та події, про які її однолітки не здогадуються.

9. У дитини багатий словниковий запас, вона легко користується новими словами, точно висловлює свою думку.

10. Любить книги, що зазвичай читають не однолітки, а діти, старші на рік-два.

11. Виконує складні завдання, що вимагають розумових зусиль.

12. Ставить чимало запитань. Цікавиться багатьма речами й часто запитує про це в дорослих.

13. Випереджає однолітків у навчанні на рік або два (тобто насправді повинна б навчатися у старшому класі, ніж навчається зараз). Часто нудьгує на уроці через те, що навчальний матеріал уже добре знайомий їй із книг, журналів, розповідей дорослих.

14. Оригінально мислить і пропонує несподівані відповіді, рішення.

15. Дуже сприйнятлива, спостережлива, швидко реагує на нове та несподіване.

Разом: __________________________

Художні здібності

1. На її малюнках – різноманітні предмети, ситуації, люди (відсутня одноманітність у сюжетах).

2. Серйозно ставиться до творів мистецтва. Стає вдумливою й дуже серйозною, коли бачить гарну картину, незвичайну скульптуру, красиво й художньо виконану річ.

3. Оригінальна у виборі сюжету, складає своєрідні композиції з квітів, малюнків, камінців тощо.

4. Завжди готова використовувати який-небудь новий матеріал для виготовлення іграшки, картини, малюнка, композиції, у будівництві на ігровому майданчику, в роботі з ножицями, клеєм.

5. Коли має вільний час, то охоче малює, ліпить, створює речі, що мають художнє значення (прикраси для дому, одяг тощо ).

6. Малює й ліпить для того, щоб виразити свої почуття та настрій.

7. Цікавиться творами мистецтва, які створили інші люди. Може поцінувати їх, намагається відтворити те, що їй сподобалося, у своєму малюнку або в зробленій власноруч іграшці, скульптурі.

8. Любить працювати з пластиліном, глиною, що дають можливість відображати побачене в трьох вимірах.

Разом: _________________________

 

Шукаємо причину невдач

Якщо ви вже вирішили допомогти синові чи доньці «підтягти» навчання, перш за все, відмовтеся від будь-якого тиску. Дитині й без того непросто: адже вона чудово усвідомлює, що не виправдовує ваших очікувань, і переживає із цього приводу, навіть якщо демонструє показну байдужість або навіть зневагу до шкільних справ.  Більше того, низька успішність у навчанні — це ще часто й удар по впевненості дитини в собі. Особливо в початковій школі, коли навчанню вона надає найбільшого значення. І коли в неї щось не виходить або виходить погано, вона починає злитися на себе. А далі все починає зростати, наче грудка снігу: самооцінка знижується, дитина перестає вірити в себе та свої сили й не хоче докладати зусиль, вважаючи їх марними. А проблеми з навчанням усе зростають і зростають, і дитина розуміє, що впоратися з ними неможливо. Легше сховатися, відмовитися від боротьби, вдати, що її це не цікавить.

Для того щоб допомогти зневіреному хлопчикові або дівчинці, яка впала в депресію, вийти з такої ситуації, слід, перш за все, зрозуміти причину, яка заважає добре вчитися. У початковій школі їх може бути п’ять. У початковій школі їх може бути п’ять.

 1. У дитини недостатньо розвинені мислення, увага та пам’ять, і їй складно засвоювати матеріал у належному темпі й обсязі.

 Що робити?

— Знайти гарного вчителя, який зможе допомогти учневі «підтягтись», більше спілкуватися з дитиною, допомагати виконувати домашні завдання (саме допомагати, а не робити їх за дитину), регулярно грати в цікаві ігри на розвиток логічного мислення та пам’яті

2. Дитина була добре підготовлена до школи й на перших порах їй усе давалося легко, вільно, граючи. Вона не обтяжувала себе, поки в якийсь момент не втратила контроль над ситуацією, виявившись непідготовленою до сприйняття нового, більш складного матеріалу.

Що робити?

— Допоможіть дитині усвідомити, що не все в житті дається так легко, як вона звикла. Відрегулюйте її режим, а потім виділіть для уроків достатньо часу.

3. Школа, у якій навчається дитина, працює за занадто складними для неї програмами (це може стосуватися спеціалізованих ліцеїв, особливих шкіл).

Що робити?

— Шукайте іншу школу. Здоров’я — і психологічне, і фізичне — дорожче за відмінне знання формул. А необхідні для майбутньої кар’єри знання дитина все одно отримає, можливо, з вашою допомогою.

4. Амбіції батьків занадто високі: дитина повинна бути відмінником — і крапка, у крайньому разі хорошистом.

Що робити?

— Попрацювати над собою. Спробувати зрозуміти, чому для вас так важить успішність? Як це пов’язано з вашими особистими життєвими успіхами та поразками?

5. Дитина довго хворіла, багато пропустила, відстала від програми й ніяк не може надолужити пропущене.

Що робити?

— Взяти додаткові уроки та розслабитися щодо успішності. Одужає — і наздожене.

Батьківський практикум-гра «Кошик почуттів»

Слайд 9.

  •  Шановні мами й татусі! У мене в руках кошик, на дні якого знаходяться найрізноманітніші почуття, позитивні й негативні, котрі може відчути людина. Після того як ви прожили сьогоднішні збори, у вашому серці міцно оселились почуття й емоції, що заповнили все ваше існування. Опустіть руку в кошик і візьміть «почуття», що найбільше переповняє вас і назвіть його.

Батьки називають почуття, що їх переповняють, які вони болісно переживають.

Таке завдання дозволяє акцентувати увагу на важливості події, виявити проблеми та труднощі, що виникають у родинах, та обговорити ці проблеми в ході розгляду теми зборів.

 

До записника батьків

 

Як виховати обдаровану дитину?

Американський доктор Девід Льюіс, узагальнивши досвід тисяч сімей, де виросли обдаровані діти, дає рекомендації щодо виховання майбутніх талантів. Вони полягають у виконанні таких правил:

·         Я відповідаю на запитання дітей терпляче і чесно.

·         Я поставив стенд, на якому малюк може демонструвати свої роботи

·         Я не сварю дитину за безлад в кімнаті і на столі, якщо це зв’язано з творчим завданням і робота ще не закінчена.

·         Я доручаю дитині посильні завдання, допомагаю їй будувати власні плани, приймати рішення.

·         Я беру дитину у цікаві поїздки, купую книги і матеріали для її улюблених занять.

·         Я не кажу ніколи своєму нащадку, що він чимось поступається перед іншими дітьми чи навіть дорослими.

·         Я привчаю дитину самостійно мислити, заохочую її фантазувати, придумувати історії, вчити вірші, розучувати пісні.

·         Я щодня знаходжу час, щоб побувати наодинці, поговорити.

·         Я ніколи не докоряю дитині за помилки

·         Вчу вільно спілкуватися з дорослими будь-якого віку

Якщо ви виконуєте тільки 20 відсотків з того, про що йде мова треба замислитися.

Але якщо дані правила є у вашій сім’ї нормою, то, можливо, іноді варто знизити ваш виховний запал і надати більшу свободу і собі, і дитині

Насамкінець  пропоную вам, для  стимулювання творчої активності дитини, дотримуватися наступних рекомендацій:

Слайд 10.

1. Забезпечуйте дитині максимальну самостійність у творчості. Не давайте їй прямих інструкцій, допомагайте діяти незалежно.

2. Не робіть поспішних висновків. На основі ретельного спостереження й оцінки визначте сильні й слабкі сторони дітей.

3. не стимулюйте ініціативи дітей і не робіть за них те, що вони можуть зробити самостійно. Можете тільки трішечки допомогти їм.

4. Намагайтеся не квапитися із судженнями про результати творчості дітей.

5. Пропонуйте дітям виникли в них проблеми вирішувати творчо. Пробувати різні варіанти.

Це і буде ваше домашнє завдання.

 

Підсумки

У будь-якому випадку дорослий повинен надавати дитині допомогу, але не «керувати» нею, не командувати, не регламентувати її творчу діяльність.

Майбутнє належить тільки дітям. Робіть усе, щоб дитинство й майбутнє наших дітей було прекрасним. Хочете мати обдаровану дитину? Обдаруйте її любов”ю.

Пам’ятайте, що дитина – дзеркало життя своїх батьків.

 

Література

 

  1. Батьківські збори. 4 клас / Упоряд. М. О. Володарська. — Х.: Видавництво «Ранок», 2010. — 160 с. — (Класний керівник).

 

  1. Діденко Л.А.. У пошуках обдарувань. Методичні рекомендації. //Навчальна книга – Богдан, Тернопіль. - 2010.
  2. Ерастова Л. «Вплив батьківського ставлення до дитини на  розвиток особистості» Завуч. 2004р.№14, -   12 с.

 

 

 

Категорія: Робота з батьками | Додав: Alla
Переглядів: 646 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Copyright MyCorp © 2024 | Конструктор сайтів - uCoz